Sempre ens han seduït els relats, les anècdotes, les histories, els contes i les faules. La remor dels seus secrets ens captiva. Per a nosaltres són claus que ens obren portes i finestres a la ment, que amplien la nostra visió del món. Són preguntes llançades com a llavors de canvi a les profunditats del nostre interior, ponts que ens uneixen la ment, el cor i l´ànima, medicines que no tenen efectes secundaris, vitamines emocionals amplificadores dels nostres sentits. Amb aquestes paraules, els autors ens presenten Tu mateix! (versió catalana d´Aplícate el Cuento), un recull de relats i anècdotes emmarcats en l´Ecologia Emocional que s´adrecen a totes aquelles persones que han escollit ser part de la solució en lloc de ser part del problema. Descobrir el nostre destí i la nostra essència, assumir la responsabilitat de ser i passar a l´acció, són etapes d´un viatge que podeu fer acompanyats d´aquest llibre, si així ho desitgeu. El proposit d´aquests contes és moure a la reflexió, a l´exploració i, sobretot, induir a una acció més intel.ligent, més harmònica i més ecològica. Jaume Soler i M. Mercè Conangla són fundadors de la Fundació Ambit, Institut per al Creixement Personal, de Barcelona, i coautors del llibre L´Ecologia Emocional, en el qual proposen fer un pas més enllà de la intel.ligencia emocional, tot afegint a aquest concepte el de la responsabilitat individual i el de la consideració de l´impacte emocional global.