EL COMPLEX DE DI SIJE, DAI

• GéneroVarios
  • EditorialEDICIONS 62
  • Año de edición2005

«,Un dia tornaré, amb la Volcà de la Vella Lluna, quan surti de la presó. Ella haurà portat la màquina de retratar i farà fotos dels pescadors, de la seva dura tasca, de la miserable vida quotidiana que duen, la més pobra de la Xina, o qui sap si del món. Jo n´apuntaré els somnis, els dels adults i els dels nens. Els explicaré la teoria de Freud, i ens divertirem veient com xisclen de sorpresa mentre sacsegen els caps colrats.», Després d´un llarg exili a França, Muo torna a la Xina decidit a alliberar la seva promesa, la Volcà de la Vella Lluna, empresonada per haver divulgat unes fotos prohibides. Però per aconseguir-ho, primer s´haurà de guanyar la simpatia del cruel jutge Di amb l´única arma de la qual disposa: la psicoanàlisi, desconeguda fins aleshores a la Xina. En la seva lluita, la medicina de les ànimes li serà de gran utilitat, i Muo, psicoanalista ambulant, recorrerà en bicicleta un país sorprenent i perillós en plena transformació.«,Malentesos i peripècies delirants, les tribulacions del primer psicoanalista xinès.», Claire Julliard, Le Nouvel Observateur Dai Sijie, escriptor i cineasta, va néixer l´any 1954 a la Xina, país que va abandonar el 1984 per anar a estudiar a França, on es va acabar instal·lant definitivament. La seva primera novel·la, Balzac i la petita modista xinesa, publicada en català per Edicions 62, s´ha traduït a més de vint-i-cinc llengües, ha rebut nombrosos premis i ha esdevingut un gran èxit de vendes internacional que el mateix Sijie ha portat a la gran pantalla. Amb aquesta segona novel·la, El complex de Di, Dai Sijie se submergeix en el laberint de la Xina actual per fer-ne un retrat apassionant.